lalalalala ~

Hai , i'm wanie . engkau ? *pikir sendiri* cerita ini cerita benar bukan kisah dongen zaman P.Ramlee yang aku boleh suka suka jea update .i write what i feel in life . tak suka baca kau boleh angkat kaki pergi dari sini . Haha *ketawa kejam*

Sunday 25 December 2011

~ sUraT dAri hAty Ku bUat kekasih yang aku cintai kerana Allah ~


.. surat dari hatiku buat kekasih yang aku cintai kerana Allah ,,

mungkin engkau sering bertanya-tanya dalam hati atau 
mungkin menerka-nerka perasaanku kepada dirimu saat ini ..
.............. inilah jawapan atas semua pertanyaanmu itu . .
,kekasihku yang aku cintai kerana Allah ..

Andainya engkau tahu seandai memandang mu tidaklah dosa,
maka aku akan terus memandangmu , ,

Andaikan rindu ini halal maka aku akan menghubungimu berjam-jam
dan memintamu untuk menemuiku , ,

Andaikan disaat engkau memegang tanganku ,, memeluku dan sedabaginya 
adalah halal bagi kita berdua . Maka akulah orang yang paling bahagia , ,

Tetapi ketika engkau memegan tanganku dan memelukku dalam hatiku 
bercampur baur antara bahagia dan takut akan dosa ,
 Andaikan aku bukan orang yang paham akan hukum Allah , 
maka akulah orang yang engin engkau selalu sentuh dan engkau peluk . .
: tapi aku sudah tahu hukum nya .. = , =

" janganlah seorang laki-laki berkholwat ( berduaan ) dengan seorang wanita
 kecuali [ bersama mahramnya ] " { HR Bukhori :muslim }

" seandainya kepala seseorang di tusuk dengan jarum dari besi itu 
  lebih baik daripada ' menyentuh wanita yang tidak halal baginya . "
{ Hadis Hasan riwayat Thobroni }

. Apakah engkau tahu di setiap hari ,, setiap minit aku selalu ingat padamu ,
dan berharap engkau menghubungiku . .

. Tapi aku hanya boleh menatap wajahmu dari sebuah foto yang terpanjang 
  dari jejari sosial . .

: mungkin engkau menganggapku kolot , tapi aku mengetahui satu hal .

melepaskan pandangan kepada yang haram akan mengakibatkan kecemasan,
kesedihan dan lika di hati . .

Orang yang bahagia ialah orang yang dapat menundukkan pandangannya 
dan takut kepada Tuhannya . .

Mungkin engkau merasa aku bukanlah orang yang romantis ,, 
aku tidak  perhatian ,, dan kau , tidak pernah aku pedulikan . .

Mungkin saat ini aku memanglah begitu kerana aku takut akan hukum Allah ,,
bukan hanya aku yang Allah beri balasan tetapi kita berdua dan 
kedua orang tua kita yang membiarkan kita . .

beberapa hari ini aku tidak kirim sms kepadamu dan ketika engkau kirim
 sms kepadaku terlebih dahulu aku selalu membalasnya  dengan wakyu 
yang agak lama . .

: Lalu aku meminta maaf kerana lambat membalasnya seolah-olah aku tak sengaja  . 

Aku berusaha agar engkau tidak menghubungiku sehingga engkau bosan 
dan dapat meninggalkan aku cepat . .

Tapi apakah engkau tahu didalam hati kecilku ... engkaulah orang pertama
yang paling ingin aku beritahu tentang semua kegiatan yang ku lakukan . .
tapi rasa maluku selalu mengurungi niatku tuk menyapamu terlebih dahulu . .

Seringku perhatikan kau juga begitu terlalu lama balas pesan singkatku
dan tak pernah menghubungiku . . : aku selalu bertanya tanya di dalam hatiku
: ? adakah aku di hatimu . . ? ?

. satu hari engkau tak mengirimkan satu pesanan . . 

. tahukan engkau , bahawa saat itu aku engin sekali mendengar suaramu
 atau jika harapanku berlebihan , kau boleh menggantinya dengan pesan singkat saja  . .

. berkali-kali aku mencoba memberanikan diri mengirimimu pesanan .
ketika aku mengetik sebuah kata kemudian aku menghapuskannya
. dan terjadi berulang-ulang . .

. apakah engkau tahu mengapa aku seperti itu . . ? ?

. kerana dua buah kata iaitu " tidaklah halal ". .
. ya kerana hubungan kita tidak halal jadi aku takut Allah akan marah .
pacaran tu tidak halal , tapi bagaimana dengan kondisi kita yang berjauhan ?,
. kita tak akan bersentuhan bukan , pertanyaan itu sering terlintas di fikiran ku . .
, namun segera ku tepis . . bukankah aku tak mengetahui isi hatimu . . ? ?

............ inilah jawaban atas tanyamu . !

. engkau datang kepadaku memberikan kebahagiaan dan sekaligus
 memberikan aku kegembiraan . .

<3 oleyh itu aku menuliskan surat ini untuk mu kekasih ku . .  <3
,, .......... dan inilah yang ku rasakan . .

. . untuk kekasihku mungkin aku tidak tahu seberapa besar cintamu kepada ku . .
. dan apakah aku seorang yang berada dihatimu . . ? ? 

. Tetapi aku sanagt tahu bahawa aku cinta padamu ,, aku rindu padamu ,,
 dan untuk saat ini engkau seorang lha yang berada di hatiku . . 

.Aku berterima kasih kepada Allah kerana mempertemukan kita berdua  . .
dan aku berterima kasih kepada mu kerana menjadi bahagian yang
. menempati ruang kosong di hati ku , , semoga Allah merahmati kita berdua . .

~ amin Ya Rabbal a'lamin ~

......... inilah surat dari hatiku untuk kekasih yang aku cintai kerana Allah ,,,,,


No comments:

Post a Comment