lalalalala ~

Hai , i'm wanie . engkau ? *pikir sendiri* cerita ini cerita benar bukan kisah dongen zaman P.Ramlee yang aku boleh suka suka jea update .i write what i feel in life . tak suka baca kau boleh angkat kaki pergi dari sini . Haha *ketawa kejam*

Monday 18 November 2013

Ujian dari Allah


Haii , macam chomel jer macam cantik jer macam handsome jer macam cute jer awak awak yang baca entry kita nie . Ehh ! betul lha . kan kita ciptaan dari Allah SWT . bersyukur dengan apa yang di beri . Alhamdulillah , atas kurniaan yang maha Esa kita di beri peluang untuk menjalani kehidupan di atas muka bumi nie . 

Awal tahun baru islam baru saja lepas beberapa hari . Alhamdulillah , dapat lagi kita rasa tahun yang datang . Mohon pada Allah supaya hari hari kita berada dalam keredhaanya . InsyaAllah ,,

Tiba tahun  1435 H ( awal muharam ) . aku terima ujian dari Allah SWT . aku jatuh sakit lebih kurang dalam dua minggu lebih lebih aku telantar di tempat tidur , tak boleh bangun tak boleh jalan . makan pon di situ . hanya Allah saja yang taw macam mana keadaan aku masa tu . 

Mybe , Allah nak uji betapa tabah hambanya dalam mengharungi ujian yang di beri kan kan . Hm , mybe dengan ujian yang Allah bagi tu sedikit demi sedikit boleh kurangkan dosa dosa kecil kan . Alhamdulillah , lepas dari dua minggu lebih lebih aku telantar di tempat tidur . kini , aku dah kembali cerdas , sihat . 

Setiap ujian yang kita terima . tak kira lha susah ke senang ke . yang penting kita kena tabah menghadapinya . Think positif Ok ! mybe apa yang terjadi atas kita ada hikmahnya ada kelebihanya ada baiknya kan kan . tak semua orang atas muka bumi nie dapat ujian dari Allah . hanya orang yang tertentu jea yang boleh terima dengan tabah .





P/S : Mati tak kira tua or muda . banyakan ibadat supaya peroleh ganjaran di akhirat kelak . 



  

No comments:

Post a Comment